Pages

Tuesday, March 12, 2013

EPF.... simpanan hari tua~ huk huk

Hari ini diumumkan kenaikan gaji bagi kakitangan kerajaan lagi.. ape pulak kate pekerja2 d sektor swasta? Tapi bukan itu yang aku nak bincangakan. Coz bagi aku tu rezeki mereka.. pekerja swasta skalian, ayuh la bekerja lebih gigih tuk naik gaji especially yg increament base on performance kerja..

Bagi pekerja swasta yang cam aku ni, sejak aku start kerja lagi aku dah kira2 simpanan yang d perlukan untuk aku bersara. Al maklum.. x macam kerajaan yang ade pencen tiap bulan.
Tapi apa yang memyedihkan, kajian yang di buat amat membimbangan semua pekerja swasta..

the fact of life. EPF~

Bukan aku x sedar. Kalau bulan2 kte rasa RM3000 tu cukup sekarang, apelah nilai RM3000 tu 25 tahun akan datang? Renung2kan... 

Buku yang sedang aku baca sekarang ni hasil tulisan Azizi Ali.. dalam buku ni ada diterangan cara tuk tambah pendapan even anda sekarang sedanga bekerja makan gaji. X kira kerajaan or swasta. Walaupun bagi aku 2 or 3 chapter yang mula2 tu agak lambat skit, tp bila sampai kat bhagian tengah, baru la nampak ap yang ingin d kongsi. ~ HIGHLY RECOMMENDED!! ~


Sebab tu sekarang time tuk aku kumpul duit sebagai persediaan hari tua.

Tapi ingat, jangan leka dengan harta dunia. Siapkan diri gak tuk bekalan akhirat..

No comments:

Post a Comment