Pages

Saturday, February 2, 2013

In the middle

Masa belajar dulu. Teringat Prof ada pesan. Kata2 dia lebih kurang macam ni.

"Bila awak keluar nanti n mula bekerja, awak akan menjadi executive. Awak akan kena marah dengan bos. N at the same time kena deal dengan orang bawahan. Awak macam 'buffer solution'. Macam mana awak kena marah. Adakah awak nak marah orang bawah awak balik. Tapi awak kena ingat, orang bawah la yang boleh tolong or sabotaj awak"

N sekarang aku memang jadi buffer solution. Whatever manager cakap kat aku. Dengan orang bawah tetap boleh senyum. Or at least buat2 senyum.

- bila aku mintak mak cik cleaner tolong cuci radas coz nak prepare bahan (mak cik cleaner pernah cakap x yah cakap tolong sebab memang kerja dia).. tapi dier refuse.. nak gak cuci petang.. ok.. sabar je la.. coz aku tau petang aku akan busy dengan preparation audit.
- bila operator tetap degil bila aku suruh tunggu sampai barang appro dulu baru turunkan. Tapi tetap gak turunkan ikut suka hati. Mentang2 dier dah kerja sini berbelas tahu. Bukan x pernah barang 3 tan on hold sebab masalah ni. Fine!
- bila operator salah buat barang n pergi buat 1 stok lagi. Yang salah tu d sorokkan. Mintak department aku jangan bagi tahu manager coz x nak kerna CAR. Yang mana akan d review oleh semua director. Of couse we know coz we r the investigator. Fine!
- bila berurusan dengan xxxx n document beberapa kali d tolak, call x dapat2, document d pas dari sorang ke sorang.. n dengan slumber suruh aku cari supplier lain. Aku masih boleh cakap baik2. Sampai manager aku cakap "she said like that? N u still cakap baik2 lagi dengan those people? Hm. Very patient ha u."

Biar la.. asalkan aku puas dengan ap yang aku buat.. biar la aku telan semua.. jadikan aku lebih matang..

Balik rumah dengan senyuman dalam keletihan..

Balik jumpa hafiy yang akan senyum menanti kepulangan ku tiap petang =)

No comments:

Post a Comment