Pages

Wednesday, January 2, 2013

saya nak resign!!!!

hohoho. luahan perasaan ala2 orang yang dah bekerja 35 tahun. hakikatnya, aku baru bekerja 3.5 tahun~!

bila umur persaraan dinaikkan dari 55 ke 60 tahun, rase cam penatnye bekerja bertahun2! (ayah aku pun still keje lagi even dah umo 50-an..)

bersyukurlah.. at least aku ade kerja n bukan seorang penganggur!
even bayaran yang ku terima tidak la banyak... tapi, bersyukur!!!!

so... aku mengambil keputusan yang aku tak pernah terfikir aku akan buat.. buat part time dulu...
ok. maksud aku bukan aku x pernah buat kerja part time, dari zaman blajar lagi aku dah buat kerja part time, blajar part time~ penat? sangat~! tapi x tau la...

*ade2 jer budak ni nak buat.. jual tudung la... madu tualang la... bio-asli la... ntah pape lagi yang aku jual* hahaha. x kisah lah. asalkan semua yang aku jual tu bermanfaat. dari aku g jual orang ke.. dadah ker... x ker haru biru nanti.

kali ni serius skit. ehem!

aku join insurance agency. hurm.. under Prudential BSN... jadi agen insurans...
ini pon merisaukan. sebab aku bukan sorang yang extrovert.
*i am just wearing a mask*

so, ape yang diperlukan untuk jadi seorang agen? of course, kehendak yang tinggi, disiplin, komunikasi, tau jalan (skg ade GPS senang skit), hm... selain bercakap, bercakap dan bercakap.

bukan semua orang boleh jadi agen.. dier kenalah tau menulis dan membaca. ehem! juga boleh mengingati fakta (coz ade exam).

alhamdulillah, aku dah lepas 2/3 exam dengan sekali hembus. serius! kalau nak ambik exam, sila la baca! naik juling aku baca soalan exam tu. *x mau ingat cam mana aku main tekan2 jawapan*

so, here i am... an insurance agent =) lalala

banyak rupanya produk2 yang kita x tau. ok. maybe segan nak tanya or x tau nk tanya kat sapa or x caya kat agen. kan? kan? - percayalah, saya memahami!

so, sapa2 yang nak tau pasal produk2 insurans ni (or nak beli), boleh la direct call or msg (watsapp pn bleh) diriku ini~ di 012-2421545.

kalau segan nak tanya, insyaAllah akan ku update info2 pasal produk2 yang ade. amacam? ok x? sharing is caring kan.....?

*kite x tau apa akan berlaku esok. kalau kita pergi, fikirkan apa yang akan kita tinggalkan untuk orang yang kita sayang.. memori? hutang? kasih sayang? harta benda?*

- COZ I CARE FOR U -

1 comment: